Vad är egentligen mode?

2009-11-24 / 14:34:20



Mode omfamnar ju väldigt mycket, det är en väldigt stor kategori. När en trend kommer, kan man verkligen se hur alla följer trenden och det tar inte alls lång tid innan det sker. Men skall man verkligen följa trenden och gå runt och se ut som exakt alla andra. Är det verkligen roligt och spännande att gå runt i något fint när man kan se att nästan alla andra har den där speciella jackan, eller dom där sjukt snygga jeansen. Blir det verkligen något sjukt fint, när alla andra har det också? Det blir ju inget speciellt längre. Visst är det roligt att vara först med att klä sig på ett visst sätt och visst är det spännande när folk gör precis som dig och klär sig likadant. Men är det verkligen kul när du ser att hälften av alla människor går runt i samma plagg, är det verkligen roligt att gå och köpa samma kläder då? Jag tycker inte det. Vad tycker du? Jag ser verkligen upp till min farbror för han har fått mig att inse precis det här. Att det är inget roligt att gå runt och se ut precis som alla andra, skulle det då inte vara roligare att sticka ut och ha dom där kläderna som ingen har. Kanske kan du skapa en ny trend? Ingeting är ju omöjligt! Jag tycker du skall förtsätta och vara den du är, men tänk på det, att är det verkligen roligt att se ut precis som alla andra? Stå för vad du själv tycker och följ inte bara strömmer för att det är den lättaste vägen.


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: